A- A A+

Korzystając z naszej strony internetowej, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Niniejsza Polityka dotyczy plików „cookies” i odnosi się również do strony internetowej wielkopolskaes.pl

 Czym są pliki „cookies”?

Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

 Do czego używamy plików „cookies”?

Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.

 Jakich plików „cookies” używamy?

Stosowane są dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.

Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Czy pliki „cookies” zawierają dane osobowe

Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Usuwanie plików „cookies”

Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). 

Ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.

 

Szczegółowe informacje o zarządzaniu plikami cookies dla poszczególnych przeglądarek:

Firefox

Chrome

Internet Explorer

Opera

 

Warsztaty sieci ROPS-OWES dot. spółdzielni uczniowskich

Dnia 9 lutego 2021 roku odbyło się spotkanie online dla przedstawicieli Regionalnych Ośrodków Polityki Społecznej i Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej dot. funkcjonowania spółdzielni uczniowskich. Szkolenie prowadziła Joanna Brzozowska-Wabik ze Związku Rewizyjnego Spółdzielni Socjalnych. Celem warsztatu było wypracowanie form wsparcia rozwoju obecnie funkcjonujących spółdzielni uczniowskich w Polsce. Po przedstawieniu prezentacji dot. barier w rozwoju spółdzielni uczniowskich uczestnicy szkolenia w grupach warsztatowych pracowali nad rozwiązaniami sprzyjającymi funkcjonowaniu spółdzielni uczniowskich w Polsce. Podjęto próbę wypracowania optymalnych działań na rzecz spółdzielni uczniowskich (SU) możliwych do zrealizowania przez takie podmioty jak:

  • jednostki samorządu terytorialnego (w tym ROPS-y i OWES-y)
  • szkoły (dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie)
  • podmioty ekonomii społecznej (NGO, spółdzielnie socjalne)

Na zakończenie warsztatu  prowadząca przedstawiła wyniki ankiety dot. najważniejszych kierunków działań wspierających spółdzielczość uczniowską. Wynika z niej, że kluczowym działaniem dla samorządów powinno być upowszechnianie wiedzy na temat spółdzielni uczniowskich np. poprzez prezentowanie „dobrych praktyk”. Dla szkół z kolei powinno być to poszukiwanie ambasadorów spółdzielczości uczniowskiej wśród zarówno nauczycieli jak i uczniów. Natomiast dla podmiotów ekonomii społecznej istotnym działaniem okazało się zapraszanie uczniów na praktyki do PES-ów oraz prezentacja działań spółdzielni socjalnych na terenie szkół.

Niezwykle istotne jest jednak podjęcie również działań odgórnych na rzecz spółdzielni uczniowskich. Takim krokiem było sformułowanie stanowiska w sprawie funkcjonowania spółdzielni uczniowskich do Krajowego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej. Innym może być stworzenie federacji SU lub reaktywowanie niegdyś działającej Ogólnopolskiej Rady Spółdzielni Uczniowskich. Podczas warsztatu pojawił się również pomysł skierowania sprawy SU do Rady Dialogu Społecznego. Kolejnym krokiem dla uczestników warsztatu zaineresowanych dalszym losem SU w Polsce będzie podjęcie działań na rzecz upowszechniania wypracowanych rozwiązań w tym zakresie.